Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

διόδια;;; φάσκελα...

Κόρινθος - Πάτρα
Διόδια; Φάσκελα...
"Δεν μπορεί να σου επιβάλλουν να πληρώνεις για ένα δρόμο που σε σκοτώνει..."

"Καλημέρα σας. Δε θα πληρώσω..." "Και εγώ πως θα δικαιολογήσω τη διέλευσή σας;" ρωτά έκπληκτη η υπάλληλος στο γκισέ των διοδίων. "Μπορείτε να με βρείτε από την πινακίδα μου. Γεια σας..." Η 35χρονη αρχαιολόγος απομακρύνεται από τον σταθμό των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πατρών.
Λίγο πιο κάτω, βέβαια, αναγκάζεται να σταματήσει, όταν ακούει τις σειρήνες ενός περιπολικού. "Κυρία μου, δεν πληρώσατε διόδια, και αυτό είναι παράνομο" λέει ο αστυνομικός. "Δεν πληρώνω διόδια, επειδή ο δρόμος στον οποίο κινούμαι δεν είναι αυτοκινητόδρομος... Δεν θέλω να προπληρώνω για υπηρεσίες που θα μου προσφερθούν ύστερα από χρόνια." Ο αστυνομικός κρατάει τα στοιχεία της και η νεαρή γυναίκα συνεχίζει το ταξίδι της.
Δεν επιβάλλεται
Όπως λένε αξιωματικοί από την Τροχαία Εθνικών Δρόμων, "με την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν πρόστιμο σε όσους οδηγούς δεν πληρώνουν τα διόδια". Οι αστυνομικοί απλώς παίρνουν τα στοιχεία του οδηγού και η Αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τα δώσει στην εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του δρόμου. Από εκεί και πέρα, είναι δικό της θέμα αν κινηθεί ή όχι δικαστικά. Την ίδια ώρα, από την εταιρεία εκμετάλλευσης του δρόμου κρατούν χαμηλούς τόνους για το θέμα που έχει ανακύψει. Όπως λένε στελέχη της εταιρείας, "μέχρι στιγμής δεν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και απλώς λένε στους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν ότι είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν ένα ειδικό δελτίο με τα στοιχεία τους".
Όπως υποστηρίζουν σχεδόν όλοι όσοι ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, "ο δρόμος Κορίνθου - Πατρών, δε διαθέτει προστατευτική μπάρα, ούτε διαχωριστικό διάζωμα, στοιχεία αναγκαία για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος κλειστός αυτοκινητόδρομος". Και συμπληρώνουν: "Δεν μπορεί μα σου επιβάλλουν να πληρώνεις για ένα δρόμο που σε σκοτώνει...". Από το ΥΠΕΧΩΔΕ, πάλι, θεωρούν ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει ο αυτοκινητόδρομος, επειδή το έργο γίνεται με αυτοχρηματοδότηση και η συμμετοχή του Δημοσίου είναι πολύ μικρή. Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, κ. Γιάννης Χανδάνος, "κανείς δεν μπορεί να σταματήσει έναν οδηγό που δεν πληρώνει. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα της κάθε εταιρείας να το διαχειριστεί. Παγκοσμίως επιβάλλονται διόδια για έναν από τους τρεις λόγους: είτε για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, είτε για τη μείωση της ρύπανσης, είτε για να μαζέψουν χρήματα".
Τέλος, ο νομάρχης Αχαΐας, κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος, επισημαίνει: "Προτρέπουμε τους οδηγούς να μην πληρώνουν διόδια. Οι οδηγοί με τα διόδια που πληρώνουν χρηματοδοτούν τους εργολάβους για να κατασκευάσουν το έργο. Θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα δικαστικής διερεύνησης. Από την εταιρεία ξέρουν ότι έχουν άδικο, γι' αυτό και αποφεύγουν να στραφούν δικαστικώς εναντίον όσων δεν πληρώνουν. Φοβούνται πως μια ενδεχόμενη αθωωτική δικαστική απόφαση θα προκαλούσε δεδικασμένο πάνω στο οποίο θα στηρίζονται και άλλοι οδηγοί...".
Εσείς τι θα κάνετε την επόμενη φορά που θα σας ζητήσουν διόδια για τη "λαιμητόμο" Κορίνθου - Πατρών, ή για τη διάβαση των Τεμπών, ή για το υπό κατασκευή τμήμα του Μαλιακού;
Εμείς προτείνουμε: Αντί για ευρώ, δώστε φάσκελα...

πηγή: 4 Τροχοί, Ιανουάριος 2009, Αντίλογος